Nie chowaj swoich zdjęć!

with Brak komentarzy

Twoje najlepsze zdjęcia nie powinny być schowane na dysku komputera i prezentowane w formie prezentacji na laptopie czemu?

To podstawa przedstawiania swoich prac klientowi. Jeśli jesteś dbającym o jakość fotografem oraz spotykasz się z klientem prezentując mu swoje prace powinieneś zadbać o odpowiednie portfolio w formie drukowanej. Tak samo twoje biuro czy pracownia w której przyjmujesz klienta powinna mieć wystrój sporządzony ze swoich fotografii.

A więc jak prezentować swoje prace by były odebrane we właściwy sposób?

Idąc do klienta zadbaj o album lub odbitki przygotowane w specjalnej obudowie wprawione w passe partout. W ten sposób prace zyskają „fizycznej, namacalnej jakości”. Nie istotne jest tutaj czy robisz zdjęcia analogowo czy cyfrowo. Ważny jest efekt obecności zdjęcia w formie papierowej, zdjęcia które można poczuć między palcami.

Zadbaj o właściwy format tak by można było zobaczyć wszystkie szczegóły. Pamiętaj, zdjęcia w formatach do 20×30 są zbyt małe do prezentacji zdjęć. Najlepszym efektem będzie tu zdjęcie w formacie A3+ lub A2. Mimo dużych formatów teczki z portfolio efekt, który wywołują jest wart odrobiny niewygody w noszeniu.

Wieszaj zdjęcia na ścianie nie prezentuj na monitorze. Każde wnętrze zyskuje na efektywności, gdy zostanie wyposażone w fotografię w dużym formacie. Pozwól by Twoje prace same sprzedawały produkt, niech Twoje biuro lub pracownia sprzedaje za Ciebie! Dobre prace w formie dużego wydruku umieszczone w ramach na ścianach sprawia, że klient przejdzie się po pracowni oglądając fotografie oraz zdobywając zaufanie mówiące „to jest to miejsce gdzie chcę zrobić zlecenie”.

Czy to działa? W naszej pracowni wciąż znikają prace zawieszone, klient chce za wszelką cenę zakupić ciekawe zdjęcia, ktróre wieszamy, mimo że już wcześniej lub za moment zlecą usługę wykonania zdjęć. Często prezentowane u nas w pracowni oraz galerii prace znajdują swoich nowych właścicieli chcących upiększyć swoje własne domowe zacisze lub biuro.

Dbaj o jakość to się po prostu opłaca! Pamiętaj, dbaj o jakość prezentowanych prac, o fizyczny sposób ich prezentacji. To wpływa na podjęcie decyzji przez Twojego klienta. Pamiętaj, zakup dokonuje się pod wpływem emocji. A dobrze wyeksponowane fotografie tworzą te emocje!