Fotografa portfolio a zleceniodawca lub wydawca

with Brak komentarzy

Jak rozmawiać i jak pokazywać swoje prace w kontakcie ze zleceniodawcą lub wydawcą? Oto kilka podpowiedzi dla Was przygotowała manufaktura wydruku. Już nie musicie szukać dalej odpowiedź jest tutaj.

Pokazujemy fotograficzne portfolio

Jak pokazać swoje prace? Portfolio na iPadzie ? Nie to już odeszło do historii. Zachłyśnięcie się nowoczesną technologią przeminęło. Powracamy do sprawdzonych metod., czyli do papieru w najlepszym wydaniu. Dzięki namacalności fotografii wydrukowanej na papierze otrzymujemy niesamowity kontakt z osobą po drugiej stronie. Pamiętajcie, nie chowajmy fotografii w plastikowe koszulki. To zniszczy cały efekt. Największą wartością jest tu dotyk samego papieru. Fotografie nie powinny być mniejsze niż A4, optymalnym będą wydruki A3. Im większa fotografia tym lepszy jej odbiór.

Wybieramy papier do portfolio

Wybór papieru jest również bardzo istotną kwestią. Powinniśmy celować w papiery o gramaturze powyżej 255g. Im papier grubszy i lepszej jakości tym ciekawszy okazuje się w dotyku a jest to jeden z bodźców wpływający na odbiór. Nie chcemy by nasze prace były kojarzone z papierem cienkim i giętkim, który ciężko się ogląda. Znacznie lepszym wyborem będą papiery bezkwasowe np. z firmy Canson. Dzięki wiernemu oddaniu barwy, niepowtarzalnej fakturze oraz odpowiedniej gramaturze papiery te będą wyśmienicie oddawały charakter zdjęcia.

Dzięki zastosowaniu papieru archiwistycznego otrzymamy prace o wartości kolekcjonerskiej. Merszant sztuki, wydawca czy zleceniodawca otrzyma możliwie najlepszej jakości odbitki. Jednocześnie nasze prace powinniśmy przechowywać w pasujące do ich formatu opakowanie. Najlepiej by było ono również bezkwasowe dla zachowania właściwego sposobu przechowywania odbitek.

Zobaczcie jak wygląda profesjonalna prezentacja swoich prac na przykładzie Paris Photo 2010: